Publicerad av Lars-Rune Svensson
Dennis Sandin Johansson som är anläggningsansvarig för Forum, berättar om verksamheten i anläggningen och om hur Forum börjar leva upp efter pandemin.
Dennis Sandén Johansson, anläggningsansvarig för FORUM Örkelljunga berättade att han har tre huvudsakliga arbetsområden, vaktmästeri, externa bokningar och egna bokningar i FORUM. Han började det nya jobbet 2019 och hade mycket inbokat för 2020 när pandemin slog till och stängde ner nästan all verksamhet.

Under hösten 2021 har det varit mycket aktivitet och mycket är bokat i höst och vinter. Nästan alla som hade bokat aktivitet 2020 har återkommit och hittills i år har man haft fler besökare än något år tidigare redan nu. I genomsnitt har 92 personer besökt de olika arrangemangen.

Dennis berättade att det händer mycket under hösten, här några exempel:
  • 13 nov Örkelljunga Träffas
  • 17 nov Traveling John
  • 21 nov Sound of Magic
  • 3 dec Game Zone
  • 11 dec Filmförevisning
Vill du ha mer information om programmen ovan eller vad som händer i FORUM och Örkelljunga, gå in på denna länk            https://orkelljunga.se/16/uppleva-och-gora/evenemang

Medlemmarna efterlyste bättre information om vad som händer i Örkelljunga, bl a kom förslag på att redovisa program i Lokaltidningen en gång per månad.

Det är inte bara föreningarna i Örkelljunga som använder FORUM utan bokningar kommer från olika delar av Skåne. Anledningen är kanske att det är billigt att hyra lokalerna, 100 kr/tim för föreningar, 200 kr för de som bor i Örkelljunga och 300 kr för externa bokningar.

Blackboxen tar 150 personer och idrottshallen 800 personer. Flera föreningar gör stora insatser för att locka till besök i FORUM, bl a Örkelljunga Film och Örkelljunga Teaterförening nämndes.

Servering i FORUM: Dennis meddelade att det inte finns något bra avtal med någon restauratör för servering vid olika arrangemang. Han arbetar för att det skall bli bättre och bl a har ÖVK tagit ansvar för kioskförsäljningen.

Gösta tackade Dennis och önskade honom lycka till med i sitt arbete!

Nästa möte: 15 november – Aktier och fonder som placeringsalternativ

Veckobrevsskrivare