Publicerad av Sven-Erik Svensson
Mot bakgrund av pågående smittspridning förs diskussion kring hur vi fortsättningsvis skall genomföra våra möten.
Inledningsvis framför presidenten en hälsning från Henrik Hammar, som drabbats av stroke. Presidenten har besökt Henrik och överlämnade en blomsterbukett som uppmuntran  från oss klubbmedlemmar. Han uppfattade mötet som positivt och fann att Henrik var vid gott mod.

Marianne, som engagerat Martin Kristiansson som dagens föredragshållare, meddelar att Martin på grund av sin tjänstgöring inom FN har fått förhinder.

Olle Nilsson framför hälsningar från klubbmedlemmarna Stig Birgersson och Ingemar Johansson, som båda av hälsoskäl under en tid inte har haft möjlighet att delta i våra möten.

Presidenten tar upp frågan om hur vi skall ställa oss till fortsatta klubbmöten under den pågående pandemin. Restriktionerna har skärpts ytterligare, vilket framkommit vid dagens presskonferens med regeringen och folkhälsomyndigheten.

I den diskussionen följde framfördes bl a följande åsikter.
- Inom vårt distrikt genomförs klubbarnas möten i stort som vanligt. Ett fåtal har pausat.
- Risken är påtaglig att det kan bli problematiskt att göra en omstart av mötena om vi gör uppehåll.
- I syfte att minska smittrisken har möbleringen i matsalen förändrats så att enbart tre personer äter vid samma bord.
- Restriktionerna är överdrivna. Mötena bör fortsätta. De som inte kan tänka sig att delta kan ju stanna hemma.
- Man bör följa råden, men vi utgör ingen arbetsplats med åtta timmars arbetsdag då hemarbete rekommenderas.

Stig Karlsson upplyser att Forum stänger och bokade arrangemang ställs in. Det betyder att den planerade nostalgiaftonen ej genomförs.

Som ett resultat av diskussionen överenskommes att verksamheten fortsätter som planerats, dock att i den mån föredragshållaren inte är beredd medverka, kommer lunchen att genomföras i form av klubbmöte under som vanligt trivsamma former.

Nästa måndag kommer Anna Braw att berätta om Läkarbenkens grundare Lars Braw.

Sven-Erik