Publicerad av Gösta Imberg den 15 Aug 2022
Första klubbmötet för verksamhetsåret 2022/23

Birgitta Wallstedt, president året 2022/23, hälsade välkommen till första klubbmötet för verksamhetsåret. Det var 15 medlemmar som samlades på Strandhem denna soliga och varma augustimåndag.
Birgitta berättade att världspresident detta år är Jennifer Jones, från Kanada. Hon har som motto sitt presidentår ”Imagine Rotary”.
Distriktsguvernör för vårt distrikt 2400 är detta år Peter Glimvall, Karlskrona, f d yrkesmilitär.
Birgitta gav några statistiska uppgifter om vår klubb, som nu har 33 medlemmar. Genom de nya medlemmar som kommit in i klubben är nu 16 % under 49 år, riksgenomsnittet är 11 %. Antalet kvinnliga medlemmar i klubben är nu 28%, vilket är ungefär som riksgenomsnittet. Vår klubb har också en stor andel mycket trogna medlemmar, som alltså varit med i ett stort antal år.
Birgitta gav oss sedan en fråga att diskutera vid borden: Hur utvecklar vi klubben som helhet?
Nästa möte blir måndag 22/8. Då kommer de nya ägarna av Kaptensgården i Åsljunga och berättar om sin verksamhet.