Publicerad av Ola Johansson
Lunchmöte, Örkelljunga Rotaryklubb
Presidenten Birgitta Wallstedt hälsade välkommen till den första Rotaryträffen på länge.

Birgitta läste upp ett mail från Cg Nilsson där han berättar att han lämnar klubben eftersom han flyttat till Jönköping. Cg uttrycker tacksamhet och glädje över de 20 åren han varit medlem i Örkelljunga Rotaryklubb och nämner särskilt nätverksbyggandet och att man kunnat hjälpa många, både på hemmaplan och internationellt.

Birgitta berättar att tre ungdomar tacksamt mottagit stipendium från Rotary – Simon Johansson, Hilda Kollberg och Alexander Nilsson

Samtal om situationen med restriktioner och hur klubben har det för tillfället.
Tankar bollades om höstens program, bla förhoppningar om nostalgiaftonen mm.
Birgitta uppmanar alla att ha medlemsrekrytering högt på agendan, att söka efter nya medlemmar.

Nästa vecka 14/6 är det klubbmöte på Strandhem med start kl 12.15 med lunch som vanligt.
Veckan därpå 21/6 är det presidentskifte och det äger rum vid Hultasjön på samma plats som förra året.
Därefter sommaruppehåll till 16/8 då höstterminen startar upp igen på Strandhem.