Publicerad av Sven-Erik Svensson den 27 Mar 2023
Ola, Gösta och Henrik ger kortversioner av egoföredrag.
Våra Rotarykamrater Ola, Gösta och Henrik ger oss på ett humoristisk och underhållande sätt intressanta glimtar från sina händelserika liv.

- Ola, med rötter i Örkelljunga, numera boende i Utvälinge, berättar om sin resa från prästvigning i Växjö till kyrkoherde i Örkelljunga församling och numera även kontraktsprost.

- Gösta, kyrkoherde emeritus i Örkelljunga församling, ger glimtar från sin livsresa såsom vistelser i flera afrikanska länder, men inte minst hans anknytning till Fröderyds församling, där Lina Sandell såväl föddes som begrovs.

- Henrik framhåller att hans liv dominerats av "förtroendebranschen." Han har innehaft ett stort antal politiska uppdrag men även en rad funktioner inom föreningslivet.

Sven-Erik