Publicerad av Ingrid Sandström den 24 Apr 2023
Våra mångåriga medlemmar Kent Johansson, Lars-Rune Svensson och Hans-Erik Johansson berättar sin historia genom "miniegoföredrag".

Kent Johansson
Född och uppvuxen i Sk Fagerhult. Efter studenten började han jobba på åkeriet Hugo Johanssons som ägdes utav hans far. Med rätt kontakter så fick Kent lastbilskort lite snabbare än normalt. Kent tog över åkeriet så småningom. Det korrekta namnet är A H L Johanssons åkeri och det heter så än idag trots det såldes 2005.
Kent har varit medlem i klubben sedan 1986 och var president 1996.
Orientering är hans stora intresse.

Lars-Rune Svensson
Föddes i Heljalt och växte upp i Perstorp. Lars-Rune sommarjobbade på SEB och efter studenten blev han erbjuden fast jobb hos SEB med utbildning inom bank. Under åren har Lars-Rune varit på olika banker och kontor. Han var bl.a chef  på Föreningssparbanken i Örkelljunga på 80-talet. Idag sköter han ekonomin i sönernas taxi-verksamhet. Han är är med i von Reisers stiftelse samt i olika företagsstyrelser. Golf är intresse men han är även allmänt sportintresserad.

Hans-Erik Johansson
Hasse är född och uppvuxen i Örkelljunga. Han gick en kontorslinje och började sen jobba på Engens Fabriker. Efter något år så gick han en redovisningsutbildning inom TBV.
1970 startade han redovisningsbyrån och blev godkänd revisor på 80-talet. Idag är firman såld, men dottern Mia har gått i Hasses fotspår och startat upp en redoisningsbyrå. Många klienter är samma som Hasse hade på sin byrå.
Hasse har varit medlem sedan 1983 i Rotary och var president 1990. Efter presidentskapet har Hasse varit klubbens revisor och är det fortfarande.
Ett stort intresse genom åren har varit bilar.

Nästa vecka är det 1:a maj och inget möte.
//Ingrid Sandström