Publicerad av Maria Elfblad den 18 Mar 2024
Nostalgiafton med FarOxon med Christa i Blackboxen på Forum.

För sjunde året i rad gick Nostalgiafton i Forums Blackbox av stapeln under måndagskvällen.

Det blev en välbesökt tillställning med ett 130-tal besökare.

Kvällen inleddes av president Göran Sandberg, som hälsade alla varmt välkomna och uttryckte sin glädje över att så många hittat dit. Sedan följde en presentation av kvällens upplägg och hålltider. Göran berättade i tydliga och sammanfattande drag om Rotary och vår klubb i Örkelljunga, samt de projekt vi engagerar oss i: End Polio Now, Rotary Doctors, Ukrainahjälpen, Shelterbox och inte minst vårt Solvattenprojekt.

Kvällens huvudattraktion var såklart FarOxon med Christa som verkligen fick med publiken på noterna!

Medverkade gjorde även Rotarys president Göran Sandberg tillsammans med medlem Magnus Sköld, som nostalgiskt bl.a. framförde ett potpurri av Beatleslåtar.

Kvartetten FarOxon leds av Stig Karlsson som är en känd Örkelljungaprofil och medlem i vår klubb sedan många år tillbaka. Det är vi stolta över! Vi fick njuta av en fantastisk underhållning som inleddes med Johnny Cash ”On the road again” och avslutades med ett härligt fartfyllt 60-tals medley. Efter rungande applåder fick vi även ett härligt extranummer!

I pausen bjöds det på kaffe med gott tilltugg och lotteriförsäljning som resulterade i flertalet fina priser. Samtliga intäkter för kvällen går oavkortat till projekt Solvatten.

Stort tack till våra sponsorer och till er alla – i synnerhet Stig – för ett härligt driv och engagemang, som bidrar till att vi kan fortsätta att sprida Rotarys budskap och göra världen lite bättre!

Vid pennan,

Maria Elfblad