Hultasjön den 29 juni 2020
President Olle Nilsson

Med anledning av rådande coronapandemi ägde presidentskiftet rum utomhus, vid Hultasjön.
Mötet inleddes med att presidenten Olle Nilsson hälsade 15 medlemmar välkomna. Efter presidentskiftet var det dags för måltiden, ur den medhavda matsäcken.
Presidenten Olle Nilsson konstaterade att det varit ett ovanligt Rotaryår:

1. Prov med frukostmöte 1 gång/månad. Detta prov fick dock avbrytas till följd av coronapandemin.
2. Fr o m april månad hölls på Strandhem fysiska möten med måltid och föredrag, men till följd av pandemin med mycket få deltagare. Föredraget sändes direkt via Internet, med ett 10-tal digitala deltagare.
3. Under våren har ett nytt IT-system börjat tas i bruk, Clubrunner. Magnus Jönsson har varit ledande i detta arbete.
4. Den inplanerade nostalgiaftonen under våren blev framflyttad till hösten.

Presidenten framförde ett tack till alla medlemmar i klubben: till styrelsen, kommittéerna och alla som deltagit. Ett särskilt tack till Magnus Jönsson som efter 10 år nu lämnar styrelsen.

Presidenten Olle Nilsson välkomnade så Birgitta Wallstedt till president i klubben 2020-21 och önskade henne lycka till under kommande presidentår.

Presidenten Birgitta Wallstedt tackade för förtroendet och berättade att hon var relativt ny i klubben, hon har varit medlem endast 2 ½ år. Hon påminde om vikten av att vara rädd om klubben och dess medlemmar. Ett särskilt fokus ska ligga på medlemsrekrytering. Vidare ska medlemsförteckningen uppdateras, gärna med nytagna bilder.

Vid pennan,
Gösta Imberg