Välkommen till Rotarymöte 16/8 kl 12.15.

Rotarykamrater,

Nu sätter vi igång igen efter sommaruppehållet och hoppas att vi framöver kommer att kunna ses vid fysiska möten. Birgittas tid som president präglades ju helt av pandemin. Denna är visserligen inte över än men vi hoppas ändå att vi åtminstone delvis kan återgå till något som liknar normalitet. Den långa pandemitiden på snart 1 1/2 år har påverkat vår klubb negativt, liksom det mesta i vårt samhälle, men nu hoppas jag på en nystart.

Nu sätter vi alltså igång igen och jag vill välkomna er alla till Strandhem på måndag 16/8 kl 12.15. Det blir inget föredrag utan vi har det som klubbmöte, vid vilket jag har tänkt att vi ska prata igenom hur denna nystart ska kunna bli bra. Detta blir ju också inledning på mitt år som klubbens president.

Så vill jag också skriva något om följande måndag, 23/8 då det blir ett föredrag. August Roos, barnbarn till vår hedersmedlem Arne Roos, studerar vid Tekniska högskolan i Stockholm och han ska hålla ett föredrag om kvantdatorer som är nästa generations datorer. Detta är nu också inlagt på vår klubbsida i Clubrunner, under kommande evenemang.

Hoppas att vi ses på måndag. Väl mött!

Stockholm 2021-08-12
Gösta Imberg