Publicerad den 28 Apr 2022
Markus Karlsson presenterar projektet "Visit Örkelljunga - från idé till verklighet"
För att göra Örkelljunga känt  med alla dess fördelar har på initiativ av Naturarenan ett projekt startats av Örkelljunga Näringsliv. En gemensam portal – visit Örkelljunga ska tas fram och marknadsföra vad som finns i vår fina kommun. Tex aktiviteter, matupplevelser, skolan, boende, övernattningar etc etc.
Det är inte bara för besökande utan även för kommunens egna invånare som ska kunna återupptäcka sin egen hembygd.
Markus Karlsson i Örkelljunga Näringsliv har fått uppdraget att bygga hemsidan och kommer därför att besöka företag, gårdsbutiker, föreningar för att intervjua, fotografera och filma. Under 2 år ska projektet byggas upp och det 3:e året ska hemsidan hållas igång. Leader, Jordbruksverket och Örkelljunga Kommun finansierar projektet i 3 år och då är det gratis att vara med på hemsidan. Därefter ska en mindre avgift tas ut för att kunna ha en person som håller sidan levande. Örkelljunga Näringsliv ska fortsätta att tillhandahålla personal till detta.
Budgeten under projekttiden är ca 1,5 miljon. Det kan låta mycket men för att få sidan bra och attraktiv så krävs det en stor satsning ekonomiskt.
Hemsidan är inte klar i dagsläget utan en första version beräknas komma till hösten för att sedan byggas på allt eftersom. Facebook och Instagram är kopplade till sidan.  Tanken är att företagens egna hemsidor ska kunna länkas ifrån Visit Örkelljunga-sidan. Webb-adressen kommer bli: www.visitorkelljunga.com
Har vi tips och idéer så ska vi kontakta Markus.
Vi tackade Markus Karlsson och hoppas att han får in många trevliga guldkorn att uppleva i fina Örkelljunga.
Nästa vecka är det inget traditionellt lunchmöte utan det är Nostalgiafton med Farozon i Blackboxen kl 19.  Varmt välkomna alla som har köpt biljett.
Den 9:e maj är det lunchmöte på Strandhem och då är det intagning av 3 stycken nya medlemmar!

//Ingrid Sandström