Publicerad av Sven-Erik Svensson den 26 Feb 2024
Linus Sjödahl, som är ny medlem i klubben, håller sitt egoföredrag.
Presidenten påminner inledningsvis om vår Nostalgiafton i Blackboxen den 18 mars och hoppas på ett brett deltagande. Anmälan kan göras på Club Runner, eller på  anmälningslista som cirkulerar runt borden. Betalning sker genom Swish på evenemangskvällen.

Linus tar därefter vid och berättar om sig själv. Han föddes 1975 och är uppvuxen i Broby, men familjen flyttade omsider till Ljungaskog, där föräldrarna övertog den släktgård som senare förvärvats och nu bebos av Linus och hans familj. Han uppskattar starkt livet på landet och tycker särskilt om att jaga.
Efter olika arbeten inom lantbrukssektorn utbildade Linus sig till civilekonom vid högskolan i Kristianstad, där han efter utbildningen övergick till att undervisa som universitetsadjunkt, vilket han fortfarande gör på deltid.

Utöver bl a undervisning, skogsarbete och en rad ideella insatser driver Linus idag ett revisionsföretag tillsammans med Johan Svensson.

Linus nämner några förebilder som betytt och betyder mycket för honom, såsom hans företagsamma mormor, Bengt Johansson på Ekholm och sin jaktintresserade farfar, men framför allt Jesus.

Vi tackar Linus för en mycket intressant och humoristisk berättelse med en varm applåd.

Sven-Erik