Lunchmöte på Strandhem
den 17 augusti 2020

Nya presidenten Birgitta Wallstedt berättade om tankar inför Rotaryåret.
Styrelsen har beslutat att programmet i augusti o september äger rum som planerat med både fysisk träff på Strandhem och med möjlighet att delta digitalt. Därefter utvärderas läget. Huvudsakligt mål är att kunna ha fysiska träffar.
Frukostmöte sista torsdagen i månaden med start nästa vecka. Den veckan är det inget måndagsmöte.

Nostalgiaftonen blev inställd. En grupp funderar över om den går att genomföra framöver.
Målet denna höst är att navigera i den situation som är med pandemins konsekvenser.
Birgitta uppmanar till att ta kontakt med de personer som inte kan delta i de fysiska mötena för att visa omsorg.
Vår klubb är mycket sårbar med tanke på åldersstrukturen. Många är äldre och tillhör riskgrupper vilket påverkar klubbens verksamhet.
Frederik Svärd kommer att komma till styrelsen och tala om rekrytering.
En viktig sak för oss medlemmar är att sprida kunskapen om vilka vi är och vad Rotary gör.

Birgitta delade ut samtalsfrågor om Rotary som vi i grupper resonerade kring:
  • Hur gör vi omgivningen uppmärksam på att Rotary Örkelljunga finns – och vad vi gör?
  • När berättade du senast för någon om Rotary – vad sade du?
  • När bjöd du senast in en gäst?

Magnus Jönsson berättade om nyheter med det digitala:

Vi har bytt IT-system till ClubRunner som är ett bra ett kommunikationsverktyg.
40 av 56 klubbar har gått över till detta verktyg.
Ladda ner appen!

Magnus kommer att bjuda in till en webkurs om ClubRunner i nästa vecka
Inloggen är våra e-postadresser. Klicka därefter på ”glömt lösenord” och följ instruktionen för inlogg.
Verktyget innehåller bl a klubb/distriktsprogram, medlemsregister och klubbinfo.