Publicerad av Ola Johansson den 20 Jun 2022
Presidentskifte vid Hultasjöns badplats.

Maria Månsson Brink välkomnades som ny medlem. President Imberg berättade om Rotary globalt, regionalt och lokalt.
Som en vägledning i allt Rotaryengagemang ger Gösta följande riktlinje: Är det sant? Rättvist? Skapas samförstånd och vänskap? Är det till nytta?
Gösta berättar att Ingmar Johansson slutar som medlem. Ingmar har varit medlem sedan 80-talet. Han var president 1 år. Gösta har tackat Ingmar för tiden i Rotary Örkelljunga.

Gösta Imberg avgår som president i och med detta möte. Han berättar att han tidigare tackat nej till presidentskapet många gånger.
Men nu har jag bättrat mig säger Gösta som varit medlem sedan 2005.
Året har gått fort och varit gott!
Gösta tackar för året och får en applåd för god insats!
Han säger att det känns bra och att det nog är unikt att både efterträda samt överlämna presidentskapet till samma person - Birgitta Wallstedt som nu blir president.
Birgitta tackar samt ser fram emot det kommande året.
Birgitta tackar Gösta, inte minst för att han tagit tag i att få in nya medlemmar.

Vi samlas den 15/8 på Strandhem igen.
Efter lunchen arrangerades vinlotteriet.

Ola Johansson